
Marketing elektroniczny
Karta opisu przedmiotu (sylabus)
Informacje podstawowe
- Kierunek studiów
- Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze
- Specjalność
- Zarządzanie i finanse międzynarodowe
- Jednostka organizacyjna
- UEP
- Poziom kształcenia
- studia drugiego stopnia
- Forma studiów
- stacjonarne
- Profil kształcenia
- ogólnoakademicki
- Cykl dydaktyczny
- 2020/2021
- Kod przedmiotu
- UEPMSG05S.28C.11290.20
- Język wykładowy
- Polski
- Obligatoryjność
- Do wyboru
- Blok zajęciowy
- Blok C
Okres
Semestr 4
|
Forma zaliczenia
Zaliczenie
Forma prowadzenia i godziny zajęć
|
Liczba punktów ECTS
3
|
Cele uczenia się dla przedmiotu
C1 | Wprowadzenie do specyfiki współczesnego Marketingu Elektronicznego na rynku międzynarodowym |
C2 | Zapoznanie ze współczesnymi narzędziami Marketingu Elektronicznego |
C3 | Umiejętność poszukiwania niestandardowych rozwiązań problemów współczesnego Marketingu |
C4 | Zdolność wdrażania strategii marketingowych w skali globalnej z wykorzystaniem współczesnych narzędzi elektronicznych |
Wymagania wstępne
- Wiedza z zakresu marketingu międzynarodowego
- Wiedza z zakresu współczesnych strategii marketingowych
Efekty uczenia się dla przedmiotu
Kod | Efekty w zakresie | Kierunkowe efekty uczenia się | Metody weryfikacji |
Wiedzy | |||
W1 | student posiada wiedzę z zakresu Marketingu Elektronicznego | K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
W2 | student zna podstawowe narzędzia Marketingu Elektronicznego stosowane przez współczesne przedsiębiorstwa | K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
W3 | student dysponuje wiedzą dotyczącą skutecznych strategii współczesnych przedsiębiorstw wykorzystujących Marketing Elektroniczny w swojej działalności | K2_W01, K2_W02, K2_W05, K2_W06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
Umiejętności | |||
U1 | student potrafi rozpoznać i zinterpretować szanse i zagrożenia w otoczeniu (w szczególności w międzynarodowym otoczeniu dostępnym poprzez narzędzia elektroniczne) | K2_U01, K2_U02, K2_U06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
U2 | student potrafi wybrać prawidłowe działania marketingowe w odniesieniu do zastanej sytuacji | K2_U01, K2_U02, K2_U06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
U3 | student potrafi zaplanować prawidłową strategię wykorzystania odpowiednich narzędzi Marketingu Elektronicznego | K2_U01, K2_U02, K2_U06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
U4 | student potrafi aktywnie wspierać i rozwijać działania przedsiębiorstw z zakresu Marketingu Elektronicznego | K2_U01, K2_U02, K2_U06 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie |
Kompetencji społecznych | |||
K1 | student jest wrażliwy na „ludzki” kontekst bezpośredniej relacji konsumenta z przedsiębiorstwem | K2_U17, K2_K03, K2_K04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
K2 | student rozpoznaje znaczenie wielopłaszczyznowej komunikacji w odniesieniu do budowy lojalności konsumenta | K2_U17, K2_K03, K2_K04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
K3 | student jest świadomy zalet więzi społecznych i potrafi aktywnie je rozwijać | K2_U17, K2_K03, K2_K04 | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
Treści programowe
Lp. | Treści programowe | Cele kształcenia dla przedmiotu | Efekty uczenia się dla przedmiotu |
1. | Specyfika internetu jako obszaru działalności marketingowej przedsiębiorstwa | C1 | W1, U1, K1 |
2. | Pozycja i charakter konsumenta w marketingu elektronicznym | C1, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, K1, K2, K3 |
3. | Content marketing i marketing wirusowy | C1, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
4. | Marketing mobilny | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
5. | Marketing w mediach społecznościowych | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
6. | Niekonwencjonalne strategie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych | C2, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
7. | Monitoring mediów i analiza sentymentu | C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
8. | Influencer marketing | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
9. | Real-time marketing | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
10. | Istota i narzędzia e-commerce | C3, C4 | W1, W2, U2, U3, K2, K3 |
11. | Marketing w wyszukiwarkach | C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U3, U4, K2 |
12. | E-mail marketing | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
13. | Analiza skuteczności marketingu elektronicznego | C2, C3 | W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2, K3 |
14. | Zalety i wyzwania marketingu elektronicznego | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3 |
15. | Etyka w marketingu elektronicznym | C1, C2, C3, C4 | W1, W2, W3, U1, U2, U3, U4, K1, K2 |
Literatura
Obowiązkowa- Królewski, Jarosław; Sala, Paweł (red.) (2016). E-marketing. Współczesne trendy. Warszawa: PWN
- Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan; Setiawan Iwan (2017). Marketing 4.0. Era cyfrowa. Warszawa: MT Biznes
- Kingsnorth, Simon (2016). Digital Marketing Strategy : An Integrated Approach to Online Marketing. London: Kogan Page
- Stawarz-Garcia, Barbara (2018). Content Marketing i Social Media. Warszawa: PWN
- Szpunar, Magdalena (2012). Nowe-stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego. Warszawa: IFiS PAN
Informacje rozszerzone
Metody nauczania:
Metoda projektów , Wykład konwersatoryjny, Wykład z prezentacją multimedialną, Analiza przypadków
Metody nauczania | Sposób zaliczenia | Warunki zaliczenia przedmiotu |
---|---|---|
Wykład | Udział w dyskusji / Uczestnictwo w zajęciach, Projekt grupowy / praca w grupie, Przygotowanie prezentacji |
Rozliczenie punktów ECTS
Forma aktywności studenta | Średnia liczba godzin* przeznaczonych na zrealizowane aktywności | |
Uczestnictwo w wykładach | 30 | |
Konsultacje z prowadzącym/i zajęcia | 10 | |
Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 10 | |
Przygotowanie projektu | 15 | |
Przeprowadzenie badań empirycznych | 20 | |
Łączny nakład pracy studenta |
Liczba godzin
85
|
ECTS
3.0
|
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela |
Liczba godzin
40
|
ECTS
1.5
|
Nakład pracy związany z zajęciami o charakterze praktycznym |
Liczba godzin
35
|
ECTS
1.0
|
* godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut