pl en
en
Services marketing
Syllabus

Basic information

Field of study*
Management
Specialisation
-
Organizational unit
UEP
Level of qualification
First-cycle programme
Mode of study
Full-time
Track
General academic
Didactic cycle
2019/2020
Subject code
UEPZarS.120D(B).12895.19
Language of instruction
English
Mandatory
Elective
Block
Block D(B)
Person responsible for the content of the syllabus
Marek Gnusowski
Period
Semester 6
Method of evaluation
Assessment

Activities and hours
  • Participation in lectures: 30
Number of ECTS points
3

Subject’s educational aims

C1 N/A : Przedstawienie istoty i znaczenia marketingu organizacji usługowych
C2 N/A : Przedstawienie branżowych odrębności i uwarunkowań rozwoju działalności usługowych w Polsce oraz zagranicą
C3 N/A : Osiągnięcie przez studenta zdolności analitycznego myślenia o sobie i o własnych doświadczeniach z perspektywy usługobiorcy

Entry requirements

General knowledge of markets and management methods

Subject's learning outcomes

Code Outcomes in terms of Effects Examination methods
Knowledge
W1 N/A : Ma podstawową wiedzę w zakresie nauki o zarządzaniu organizacją usługową, wyprowadzoną z relacyjnego marketing usług K1_W01 Final test, Class participation
W2 N/A : Ma wiedzę na temat funkcjonowania rynku usług w Polsce i zagranicą K1_W01, K1_W06 Final test, Class participation
W3 N/A : Wie na czym polega marketingowa interpretacja jakości usługi K1_W02, K1_W07 Final test, Class participation
W4 N/A : Ma wiedzę o ewolucji koncepcji marketingu usług K1_W04 Final test, Class participation
Skills
U1 N/A : Potrafi identyfikować zjawiska społeczno-ekonomiczne i kojarzyć je z różnymi praktykami usługowymi K1_U02 Final test, Class participation
U2 N/A : Potrafi określić i zaadoptować główne cechy marketingu jako koncepcji zarządzania organizacją usługową K1_U05 Final test
U3 N/A : Potrafi wykorzystać wypracowane przez relacyjny marketing usług metody aktywizowania usługobiorcy w celu projektowania usługowego produktu (service design) i doskonalenia cyklu obsługi nabywcy K1_U08 Final test
U4 N/A : Rozróżnia odrębności branżowe działalności usługowych K1_U02 Final test, Class participation
Social competences
K1 N/A : Potrafi samodzielnie uzupełniać posiadaną wiedzę w zakresie marketingu organizacji usługowych K1_K01 Class participation
K2 N/A : Wykazuje zdolność do współpracy w zespołach K1_U16, K1_U18 Class participation
K3 N/A : Przygotowując się do objęcia stanowiska menedżera organizacji usługowej dorasta do roli lidera potrafiącego zarządzać zarówno personelem, jak i relacjami z usługobiorcami K1_U16, K1_K03 Class participation
K4 N/A : Dostrzega znaczenie czynników społecznych i w wyjaśnianiu istoty marketingu usług K1_K04 Class participation

Study content

No. Course content Subject's educational goals Subject's learning outcomes
1. N/A : Rola marketingu w gospodarce usługowej C1, C2 W1, U1, U4, K1, K4
2. N/A : Definicja usług oraz ich cechy C1 W1, U1
3. N/A : Podstawy teoretyczne relacyjnego marketingu usług C1 W1, W4, U2, K1
4. N/A : Strategie marketingowe przedsiębiorstw usługowych C1 W1, W2, U2
5. N/A : Pojęcie i istota jakości usług C1, C3 W3, U2
6. N/A : Charakterystyka cyklu obsługi usługobiorcy C1, C3 W1, W3, U3
7. N/A : Kompetencje menedżera oraz personelu organizacji usługowych C1, C2 W1, U2, K3
8. N/A : Marketingowy podział personelu i jego menedżerskie konsekwencje. Kierowanie personelem kontaktowym C1, C2 W1, U2, K2, K3
9. N/A : Udział klienta w projektowaniu usług C1, C2, C3 W1, U3
10. N/A : Zarządzanie popytem i podażą w usługach C1 W1, W2
11. N/A : Wielokulturowe aspekty marketingu usług C2 W1, U2, K1
12. N/A : Charakterystyka zarządzania relacjami klient- klient C1, C3 W1, U2, U3

Bibliography

Obligatory
  1. 1. Zeithaml, V.A. and M.J Bitner, "Services Marketing," New York: McGraw Hill, 6th edition, 2012
  2. 2. Lovelock Ch, Wirtz J., Services Marketing: People, Technology, Strategy, 7th Edition, 2011
  3. 3. P. Muddie, A. Pirrie, Services Marketing Management, 2011 Taylor & Francis
  4. 4. K.Rogoziński, Nowy marketing usług, Poznań, 2000
Recommended
  1. 1. C Grönroos, Service management and marketing: customer management in service competition, 2007, John Wiley & Sons
  2. 2. Harris, K. and Baron, S., (2004), “Consumer-to-Consumer Conversations in Service Settings”, Journal of Service Research, 6 (3): 287-303
  3. 3. Nicholls, R., (2005), Interactions between Service Customers, The Poznan University of Economics Publishing House.
  4. 4. Rust, R.T. and R.L. Oliver (1994) (eds.), "Service Quality: New Directions in Theory and Practice,"

Course advanced

Teaching methods:

Conversation lecture, Lecture with multimedia presentation, Discussion, Case study

Teaching methods Method of evaluation Credit conditions
Lectures Final test, Class participation, Udział w dyskusji (aktywność)

Calculation of ECTS points

Activity form Activity hours*
Participation in lectures 30
Preparation for test 15
Literature research 30
Student workload
Hours
75
ECTS
3.0
Workload involving teacher
Hours
30
ECTS
1.0

* one hour of classes = 45 minutes